رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري
ads
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري
ads
ads

تامر حسني... لماذا أطلق عليه الجمهور "نجم الجيل"؟

وشوشة
وشوشة

"نجم الجيل"، ذلك اللقب الذى استحقه الفنان تامر حسنى، عن جدارة ومنحه له الجمهور، ليٌثبت على مر السنوات مدى استحقاقه له بفنه ومواقفه الانسانية اللامتناهية، حيث نجح فى حفر اسمه فى المجال الموسيقى والسينمائى؛ بل والتأليف أيضًا وأصبحت أعماله الفنية عنوانًا للنجاح.

وفى الأيام القليلة الماضية، تعرض الفنان تامر حسنى، لمشكلة عائلية مع زوجته الفنانة المغربية بسمة بوسيل، وتم وضعها على السوشيال ميديا بشكل انفعالى من زوجته لتُعلن عن بودار الانفصال الرسمى بينهما؛ ولكن تناقلتها منصات التواصل الاجتماعى بشكل غير مسئول والبعض أصبح يبدى رأيه وكأنه فردًا من عائلتهم، لتُبرز مدى استخفاف السوشيال ميديا بالحياة وانعدامها من الاخلاق والإنسانية والتى أصبحت تسيطر بشكل كبير على العديد من الأشخاص فى مجتماعتنا العربية.

وخرج نجم الجيل فى موقف رجولى وبثبات انفعالى ليحتوى تلك المشكلة بشكل عقلانى، مُحافظًا من خلاله على أسرته وأبنائه وزوجته الذى طالما جمعهم قصة حب كبيرة ومساندة فى مشوار الحياة لسنوات، ولكنه فضل استخدام خاصية "الاستورى" عبر حسابه الرسمى بوقع التواصل الاجتماعى انستجرام ليُعلن عن إنتهاء تلك المشكلة وعودة الأمور لطبيعتها مع زوجته قائلاً: "بسمة حببتي للاسف انتي مفكرتيش كويس وسلمتي ودنك لشر السوشيال ميديا عشان كام تعليق كلامهم فارغ نسوكي انك عرفتيني وأنا مشهور ودي طبيعة شغلي اللي عرفتيني عليها وحبتيني بيها، أزاي وصلوكي للزعل والبعد فترة.. المهم أنا مش هزعل منك ولا يرضيني زعلك انتي حبيبتي وام ولادي.. أنا ضهرك وسندك مهما حصل، بس اللي عايز أقوله لعل نكون سبب خير في توعية ناس كتير".

وتابع :"ليه لما أي حد بيزعل من حد بيطلع يكتب عليه في السوشيال ميديا طب حتي يكلمه الأول ايه علاقة الناس بعلاقة شخصية بين اتنين ممكن تتحل في التليفون أو في زيارة رحيمة ما بينهم وياريتها مشكلة اصلا.. ربنا جعل ما بينا مودة ورحمة عشان كدا للأسف انتي عرفى أن في ناس في طبيعتهم حب خراب البيوت ومش هنخلص منهم بس انتي اللي هتخلصي من فكرة انك تسمعيهم".

وأضاف: "ياريتك تركزي مع طاقة الناس اللي دعولنا ودعوا لولادنا وفعلا انا بشكر كل الناس والفنانين اللى سعوا في الخير لينا.. وانا واثق انك دلوقتي زعلانة انك كتبتي كدة.. هو تصرف متهور منك بس ولا يهمك مش عيب ان الانسان يغلط ويتعلم وانا ياما علمتك ولسة هعلمك كان نفسي الكلام ده يكون بينا لكن انتي اشركتي الجمهور الكريم فكان لازم ارد هنا.. وبينا حب عالي وحياة كريمة وأولادنا وبيتنا أغلي ما فيها ربنا يخلينا ليهم ويخليهم لينا يارب..  متهورة بس بحبك".