رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح

بالفيديو.. أحمد فريد يكشف تفاصيل مشهد الاغماء عليه فى "فلانتينو"‎

نشر الفنان أحمد فريد عبر حسابه الرسمى بموقع التواصل الاجتماعى انستجرام، مقطع فيديو من كواليس مشاركته فى مسلسل فلانتنيو للنجم عادل امام، والذى يشارك به فى الموسم الرمضانى الحالى. 


وتضمنت الكواليس تصوير مشهد الاغماء عليه قبل دخوله المستشفى حيث يعمل طبيب، ومتزوج من الفنان رانيا محمود ياسين "صافى".


وعلق "فريد"، على الفيديو بأنه يواجه صعوبات كبيرة أثناء التصوير، كاشفًا عن مدى صعوباته فى تصوير مشهد يٌعرض على الشاشة فى دقيقة ولكن يتم تصويره فى ساعتين، مشددًا على أنه بالرغم من صعوبة الأمر وارهاقه إلا أنه يحب التمثيل وما يراه من ردود افعال الجمهور تيسر عليه مشقة التصوير وينساها. 


"فلانتينو" من بطولة عادل إمام، دلال عبد العزيز، رانيا محمود ياسين، طارق الإبيارى، هدى المفتى، محمد الكيلانى، وفاء صادق، بدرية طلبة، وعدد آخر من الفنانين من تأليف أيمن بهجت قمر، وإخراج رامى إمام.
View this post on Instagram

حبيبت اشارككم معايا وأنا بصور مشهد " الوقوع " وصعوبة التصوير الخارجي.. لازم تشوفوا لحد اخر ڤيديو. جمعتلكم مجموعة ڤيديوهات اثناء تحضير المشهد واللي جالي تعليقات كتير عليه ، انه كان طبيعي جداً وفي اللي اتأثر من المشهد ده لتعب "شريف" ... في الحقيقه وأنا بصور مشهد خارجي بين الناس في مكان عام زي شارع أو مستشفي أو جامعه أو آي مكان خارجي ، بتكون دي الأجواء اللي إنتوا شايفنها ، ناس كتير جداً متجمعين عاوزين يشوفوا احنا بنعمل ايه وفي اللي بيجي يقطع تركزي عشان بيسألني انت بتصور ايه وأصوات عاليه وناس بتتكلم وبالرغم كل ده مطلوب مني أني " اسمع توجيهات المخرج كويس واظبط حركتي للكاميرا ازاي مع مدير التصوير و وقفتي هاتكون فين بالظبط عشان ماخرجش بره الكادر والأهم من كل ده هو ..... التركيز والاداء اللي هاعمله اول ماسمع كلمة أكشن 🎬 عشان يطلع في الاخر زي ماشوفتوه " مشهد زي ده بتشوفوه علي الشاشة لمدة دقيقه أو دقتين ممكن نجهز فيه ونحضره و نصوره في ساعتين. ولكن بالرغم من التعب والإرهاق الزهني والبدني اللي بعاني منه اثناء التصوير واللي ممكن أفضل ١٥ أو ١٨ ساعه بصور إلا ان شغفي وحبي وعشقي للتمثيل بينسيني كل التعب ده😊 ملحوظة مهمه : التصوير ده كان في شهر اكتوبر اللي فات قبل احداث الكرونا عشان ماحدش يفكر اننا بتصور الأيام دي وربنا يحفظ كل أصدقائي وزمايلي اللي ليصوروا الأيام ده 🤲🏼❤️ #احمد_فريد #كواليس #تصويري #في #مسلسلات #رمضان #مسلسل_ڤلانتينو_رمضان_٢٠٢٠ #مع #الزعيم #عادل_امام

A post shared by Dr.Ahmed Farid د/احمد فريد (@ahmedfaridofficial) on