رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري
ads

لميس الحديدى تكشف تطورات الحالة الصحية لعمرو أديب

لميس الحديدي
لميس الحديدي
كشفت الإعلامية لميس الحديدي، آخر تطورات الحالة الصحية لزوجها الإعلامي عمرو أديب بعد تعرضه لحادث مروع الأسبوع الماضي.

وأضافت خلال برنامجها "كلمة أخيرة" المذاع على قناة "on": "أطمن كل الناس اللي بتسأل على عمرو بعد الحادثة الصعبة اللي تعرض لها مساء الثلاثاء الماضي".

وأكدت: "زوجي عمرو أديب بخير الحمد لله.. ربنا نجاه بأعجوبة الحقيقة.. لأن العربية اللي خبط فيها واللي وقفت فجأة، كانت محملة بأنابيب بوتاجاز فكان ممكن تنفجر في أي لحظة".

وتابعت: "الدكاترة طمنونا على عمرو، لكن هو لسه بيعاني آلام مبرحة غالبا من الكدمات، وإن شاء الله يحاول يرجع لجمهوره قريبا بإذن الله، لكن هو محتاج يستريح شويه علشان يقدر يرجع تاني".

وأضافت: "أنا طبعا ماكنتش هاقدر أنزل الشغل أو أكون معاكم إلا وأنا مطمئنة على زوجي عمرو أنه بيتماثل للشفاء وأن حالته تسمح إني إسيبه بعض الوقت.. في مثل هذه الأحداث دوري كزوجة بييجي قبل دوري كإعلامية".

واستطردت: "عاوزة أشكر كل الناس اللي سألوا علينا وعليه من  أصغر حد لأكبر حد، من الجمهور البسيط اللي كان بيبعت لي رسائل ودعوات و شمع في الكنائس  لأكبر مسئولين في البلد، بشكرهم جميعا .. بشكر زملاءنا الإعلاميين، الفنانين من كل الوطن العربية، الدكاترة اللي كانوا بيكلموني، مستشفي دار الفؤاد اللي أنقذت عمرو في اللحظات الأولى، ألفا سكان اللي دايما في ضهرنا..الحمد لله قدر ولطف وربنا أنقذ عمرو أديب من الموت".