رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح

"أما بنعمة ربك فحدث".. رانيا يوسف عن مؤخرتها: "لما يبقى عندك حاجة حلوة اظهرها"

قالت الفنانة رانيا يوسف، تعليقا على ظهورها بفستان أبيض يبرز مفاتنها في مهرجان القاهرة السينمائي، في دورته الـ42 التي أقيمت خلال الأسابيع الماضية: "هي مؤخرتي أنا بس!! مؤخرة الفنانات كلهم تقريبا، بس أنا يمكن مؤخرتي مميزة.. يمكن عشان كده".

وأضافت "يوسف" في لقاء مع برنامج "مع الفارس" المذاع على قناة الرشيد العراقية، ضاحكة: "أنا بحاول أهزر معاك طول الوقت"، موضحة أنها نظرت إلى نفسها أمام المرأة قبل الظهور في المهرجان و"لقيتها حلوة.. ولما يبقى عندك حاجة حلوة ليه ماتظهرهاش، تخبيها ولا تظهرها وأنا من رأيي إنه لو عندي حاجة حلوة بـ(أَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ) لو عندك بيت حلو اظهره، ولو عندك شغل حلو اظهره" ليرد عليها المذيع: بعض الأشياء الحلوة عندما "تتخبى" تكون أجمل، فردت: "ده من وجهة نظرك.. من وجهة نظري أنا لما يكون عندي حاجة حلوة أحب أوريها للناس كلها"، معقبة: "مش قصدي في الجسم أنا قصدي في الحياة عامة لما يبقى عندك حاجة حلوة اظهرها".


أما عن الانتقادات التي تعرضت لها، فقالت: "وأنا مالي، اللي مش عاجبه مايتابعنيش.. اللي مش عاجبه ستايل رانيا، وشايفين إن رانيا جريئة وسقف الحرية عندها عالي شوية مايتابعنيش".