رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح

"مبقاش في إنسانية".. تعليقات نجوم الفن على حادث شهيد التذكرة

أثار حادث مصرع شاب أسفل عجلات قطار وإصابة آخر، بعدما أجبرهما "كمسري القطار"، على القفز منه أثناء سيره، بسبب عدم قدرتهما على سداد قيمة تذكرة الركوب، سخطاً واسعاً على مواقع التواصل، وعبر عدد من الفنانين عن استيائهم من هذا الحادث عبر حساباتهم الرسمية على مواقع التواصل الاجتماعى:

 

شيرين رضا

وقالت الفنانة شيرين رضا: "يعنى ايه كمسري يجبر اتنين شباب ينطو من القطر وهو ماشي؟ ازاي يعني؟ هو القطر كان فاضي مثلا ومفيش حد شافه؟ وليه محدش حاول يشترلهم تذاكر مثلا؟؟ أنا بجد مش مستوعبة!! ازاي ده يحصل في وجود ركاب تانين؟ هي وصلت لكدة؟ مفيش أي رحمة خلاص؟".



أحمد السعدني

أما الفنان أحمد السعدني، علق على الحادث قائلاً "هو فعلاً خلاهم ينطوا من القطر؟؟.. ربنا يرحمنا برحمته الناس اتجننت".

إنجي وجدان

عبرت الفنانه إنجي وجدان، عن حزنها من هذا الحادث قائلة: "الواحد بيكتئب كل يوم بجد من الأخبار... هي الناس حصلها أيه؟ مبقاش في إنسانية خلاص؟ بجد حرام والله".

أمير طعيمة

وكذلك الشاعر أمير طعيمة، علق على الحادث قائلاً: "في عالم مثالي هحكم علي الكمسري بالقفز من القطر وهو علي نفس السرعة ومن نفس الباب وبعد نفس المحطة".


أحمد خالد أمين

أما المخرج أحمد خالد أمين، قال "هو الناس اللي كانت راكبه القطار وشافوا الشباب بيترموا من القطار أنا آسف اني بقول عليكو ناس انتوا؟؟؟؟؟.. العيب مش علي الراجل ولا علي وزير العيب علي  اللي واقفين يتفرجوا علي بشاعه عادي".