رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
الإشراف العام
أحمد الهواري
ads
ads

بالصورة.. إنجي علاء: أنا حساسة وبحب اشتكي للبحر

انجي علاء
انجي علاء

نشرت المؤلفة إنجى علاء، صور جديدة لها، عبر حسابها الشخصي على "انستجرام"، ظهرت فيها بإطلالة جديدة على شاطئ البحر، وترتدي فستان لبني مزركش فوق الركبة.


وعلقت "علاء" على الصورة قائلة: "البحر ليه فضل عليا.. دايما برجعله من وأنا صغيرة ارمي مشاكلي عنده.. بحب احكيله واكتب قدامه بالساعات.. بزعل اوي لما يبقى لازم امشي واسيبه.. اصل زمان صحابي كانوا بيقولولي في المدرسة اني حساسة.. والحساسية دي كانت بتتعبني ساعات ولما كنت بروح عند البحر اشتكيله كان بيديني أمل في اللي جاي وثقة في نفسي وطاقة ارجع بيها اكمل ومتنازلش عن حساسيتي".

 

وتابعت: "بس ساعات كنت بضعف واحس ان البحر ممكن يكون ضللني.. لحد ما مرة جالي رد فعل عن رواية ليا والقارئة قالتلي انها تأثرت لما قريتها وقعدت تحكيلي عن إحساسها بالأحداث ونفسيات الأبطال وبعدين سألتني إزاي قدرت احسهم واعبر عنهم كده.. افتكرت لما كنت ببقى زعلانة اني حساسة وبشتكي للبحر".

 

يذكر أن آخر عمل درامي للمؤلفة كان قصة مسلسل "لعبة إبليس"، الذى عرض العام 2015، من بطولة يوسف الشريف وشيرى عادل ومحمد رياض وهبة مجدى وفريال يوسف وعمر السعيد وإخراج شريف إسماعيل، بينما كان آخر عمل أدبي صدر لها كان رواية "الأشقر مروان" وقبلها رواية "قانون الكارما".