من نحن|خريطة الموقع|للاعلان
موقع الفن الأول في مصر
menuالرئيسية

عمرو سعد يطلب من جمهوره الدعاء له.. تعرف على السبب

الأحد 18/أغسطس/2019 - 11:25 م
عمرو سعد
عمرو سعد
رقية قنديل
 

نشر النجم عمرو سعد، اليوم، عبر صفحته على موقع تبادل الصور "انستجرام"، صورة له، من أحد مشاهده التي قدمها في فيلمه "دكان شحاته"، الذي شارك في بطولته عام 2009، بمشاركة النجمة هيفاء وهبي.

 

وعلق على الصورة: "يومها طلبت من المخرج أني اركز لوحدي تماما وهو في نفس الوقت بدأ يحضر المشهد وطلب من الجميع الهدوء.. اخدت ساعة تقريبا لغاية ما هزيت راسي أني جاهز واتحركت ناحية مكان التصوير وفجأة وأنا في الطريق شوفت الدكان المقفول لقيت نفسي باتحرك زي المسحور ناحيته المخرج خالد يوسف فهم بسرعة أن في حاجة هاتحصل وقرب ناحيتي وبص بهدوء وقاللي عاوز ايه؟.. شاورت علي الدكان المقفول ورغم أنه كان جاهز لمشهد في مكان تاني الا أنه جري بسرعة وحرك كل اللوكيشن والإضاءة ناحيتي وصرخ للكاميرا تدور بسرعة وصور فعلا المشهد ده النهاردة عدي عشر سنين علي اليوم ده وطول الوقت الناس بتفكرني بالمشهد ده وكأنه خرج من ذاكرتي لذاكرتهم هما وهو ده اللي طول الوقت باتمناه وبادعي ربنا اني اعمل حاجة تعيش ويفتكرها الناس بعد ما أكون مشيت أو توصل بصدق..، دعواتكم اني اعرف اعمل ده والمشاهد اللي تعبت فيها.. تكون جزء من الذاكرة مش تبقي لحظة وخلاص.. دكان شحاته.

 

يذكر أن عمرو سعد، شارك في السباق الرمضاني الماضي بمسلسل "بركة"  وشاركه البطولة كمال أبو رية، هالة صدقي، هنادي مهنى، تأليف محمد الشواف وإخراج محمود كريم.


تعليقات Facebook تعليقات وشوشة



ads

ads




ads






وشوشة على فيسبوك




ads



ads