رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح
رئيس مجلس الإدارة
محمود إسماعيل
رئيس التحرير
عمرو صحصاح

بالفيديو.. أغرب تصريحات الفنانين في أسبوع

موجة من التصريحات والاعترافات الجرئية التى أطلقها نجوم الفن خلال الأسبوع الماضى، من خلال إستضافتهم على شاشات القنوات الفضائية والتي كانت بمثابة حديث الصباح والمساء فى الشارع المصرى، لاسيما أنها شهدت كواليس بالجملة وأراء صادمة نستعرض أخطرها فى التقرير الآتي...

مايا دياب: «فيروز مثل الدم بعروقي.. ونجاح جواز الصالونات صدفة»

قالت الفنانة اللبنانية مايا دياب، مساء أمس الخميس، إنها تربت في بيت يعشق الفن، موضحةً أنها لم تكن تحلم بدخول هذا المجال في صغرها.

وأضافت مايا، خلال حوارها مع الفنان أشرف عبد الباقي، ببرنامج «عيش الليلة»، عبر فضائية «DMC»: «تربيت بصفة خاصة على صوت فيروز، وهي مثل الدم بعروقي». وأوضحت أن الزواج من الحبيب الأول طالما لا ينجح، مستكملةً: «شكرت ربنا إني متجوزتش أول حب، وفي ناس كتير لم بتكمل في الحب ده بتفشل، وجواز الصالونات الناجح صدفة».

 

خالد يوسف لتامر أمين: «اللي يستثار من مشهد ساخن مريض جنسي»

 

استنكر الإعلامي تامر أمين، حديث المخرج خالد يوسف بأن المشاهد عليه أن يفهم المشاهد الإباحية بشكل سليم: "اللي يستثار من مشهد ساخن في السينما مريض جنسي".

 وأضاف أمين، خلال برنامج "الحياة اليوم"، المذاع على قناة "الحياة": "هو فاهم أن المخرجين بيعملوا إبداع والمتلقي يفهم زي ما يفهم بقى، واللي يفهم ويستثار من مشهد يبقى هو اللي منحرف، الكلام ده إزاي يعني؟".

وتابع: "إحنا المتلقي وبنفهم زي ما نفهم، محدش هيعلم المتلقي يفهم إزاي، لازم نقدم حاجه كويسة دون إباحة".

ريم مصطفى: «الراجل الشرقي مش بيحب يتجوز ست ذكية عشان عينه زايغة»

قالت الفنانة الشابة ريم مصطفى، إن الرجل الشرقي لا يفضل الزواج من المرأة الذكية، أو صاحبة الشخصية القوية، مستكملةً: «يحبها عادي، لكن أول الموضوع ما يدخل في الجواز مايكملش».

 أضافت ريم، خلال حوارها ببرنامج «الستات مايعرفوش يكدبوا»، عبر فضائية «سي بي سي»: «الراجل الشرقي عينه زايغة، والست الذكية بتبقى مركزة، عشان كده مش هو عايز الست دي، أما بالنسبة للست القوية، فالراجل بيبقى دايمًا عايز الست الضعيفة اللي محتاجاله وبتعتمد عليه عشان يبقى هو اللي مسيطر».

 تابعت: «مشكلة الراجل والست إنهما مش راضيين يقتنعوا إننا مختلفين عن بعض، إحنا كائنات مختلفة ومحدش فينا راضي يقتنع».